reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

reklama

BG

Sofia

Anna Strachan

Sofia

Keď sme vyšli von, videla som neónový nápis Sex Shop, videla som taxikára a vedela som, že príde k nám a bude nás chcieť niekde odviezť, rýchlo som ho odbila, našla som záchod a poriadne sa vymočila. Potom sme sa tam pred seba postavili a pozerali sa, na cestu, na Vitošu nad mestom, na autobusovú stanicu zo skla z veľkoplošnou obrazovkou. Napríklad neviem na čo im to tam je, napríklad neviem, prečo radšej nechodí autobus priamo na letisko. Zo stanice. A na stanicu. A kade - tade, že môžem vidieť celý svet, celú Sofiu, dusiť sa tam a vravieť si, že nie, tu nikdy nebudem dlho žiť.

  • 11. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 202x
  • 17
Tu

Anna Strachan

Tu

Sedím v lietadle a pozerám sa ako zapadá slnko, ako sme vysoko, vysoko nad tými oblakmi, nejaké dieťa mraučí, nad Rumunskom sa zmení počasie, nad Rakúskom sú búrky, tak tam v oblakoch krúžime dokola, okolo lietadla sa blýska a mňa napína na vracanie. Pilot vraví, že musíme čakať, že to ešte chvíľu potrvá, dieťa prestane mraučať, v mojej hlave naša bulharská cesta, ten trek po horách, vinice, spanie kade-tade, vnútrozemie, kúpele, more, grécka hranica, polievky, horúčavy, rána v stane, rána na pláži, bulharské kone v hmle. A melón na horskej chate, fazuľová polievka tam.

  • 8. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 626x
  • 14
Máj

Anna Strachan

Máj

Teraz by bolo treba napísať o tom, čo cítim. Hovoriť to priamo a čisto. O hudbe z Paríža, o akejsi podobe lásky, o tom Moldavcovi, s ktorým som fajčila na balkóne, on držal v ruke fľašku piva a hovoril o tej krajine, o jazykoch, o tom, že bude z neho pravoslávny pop. Povedať o tom, čo sa tam mohlo stať, o mastike, o Balkáne, o jeho ohni, hovoriť o tom, že niečo v jeho duši horí.

  • 12. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 425x
  • 11
SK/BG/PL

Anna Strachan

SK/BG/PL

Oblečenie, ktoré je suché, miniatúrne kôpky. Otvorené dvere, balkón, ich medzištátne hovory, tuším, že Macedónsko, to ich ami neznam. Vtrhnutie na skúšku niekoho, biela blúzka, mejkap na tvári dievčaťa, na stene zavesené zátišia ovocia. Marhule, jablká, zelené bobuľky hrozna. Odtiaľ tak prudko dole, že mám zaprášené nohy. Že zakopnem, ale nespadnem, rána tu, záhrady ešte svieže a šťavnaté, starí ľudia, plastový pohárik so spenenou kávou, noviny v rolke, bavlnené ponožky s anglickým nápisom. Potknem sa ale nespadnem. Predávajú biele a iné čerešne, nakúpia a potom celý svet šuchoce. Aj moje zväzky zelenej cibule, aj zablatené uhorky.

  • 10. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 712x
  • 9
Minimalizmus

Anna Strachan

Minimalizmus

Mam este niekolko mililitrov vody, nejake keksiky, hlava s ostrou bolestou v spankoch, mam tu otvorene knihy a cyrilika pred ocami ako dlhy expres do Aten, trham papiere a hlavu polozit, polozit ju na zeleny stol. Pocut ventilatory pocitacov, udery prstov do klavesnic, vyjdete von a tie vtaky a tie kohuty a motorove pily,

  • 4. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 454x
  • 12
reklama
Little

Anna Strachan

Little

Hovorila nieco o pikniku, tam hore, Sumensko plato, ze si vezmeme deky a opalovacie kremy a jedlo do kosikov, ze to bude taka mala mezdunarodna sresta, aj ti manzela pridu, aj mala Agatka s pestrou loptou. Ked som tam hore bola naposledy, vonalo grilovane maso, fukal vietor a ludia sa drzali za ruky. Potom sme zisli dole, v malom obchode, kde predavaju aj kavu na kila, sme si kupili zmrzlinu a ja som chcela, aby mi tiekla po brade a chcela som mu to ukazat a chcela som mu to povedat, to vsetko, o tom, co sa stalo v Jeruzaleme, o tom, co sa stalo v tych knihach, co citam, miesta v Bulharsku, najst nieco pekne v Sofii, stravit noc pri malom stole v tych satach v tichej restauracii, a svetla, a noc, a biele kvety vo vaze, a finsky noz vo vrecku muza.

  • 28. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 479x
  • 8
Bodky

Anna Strachan

Bodky

V zltom tricku a v zltych zabkach kracame s nakupom do kopca a ja im vravim, ze sa maju prestat bat, ze tieto psy im aj tak neublizia. Nehryzu, neskacu, len sa mihnu a zmiznu. Na kopci fuka vietor a trh vonia jahodami a ceresnami. A medom, ktory sa v zavaracich poharoch topi. Kracame a ja si vravim, kedy bude dost, kedy bude uplnost, kvitnu cervene maky a na cestach je sklo, mozno si porezem chodidlo a bude krv, zjednotenie s farbou cervenych makov.

  • 23. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 282x
  • 6
Ima vreme*

Anna Strachan

Ima vreme*

Na zltej stene plazma, pri plazme mucha. Otvoril plastove okno a pocula som, ze kosia travu, vedela som, ze ked pojdeme zo skoly a vyhodime prazdne flase z koka-koly, zacnu sa rozhovory o lesoch, o pokosenej trave, niekto povie, ze videl film, kde v takej trave robili deti a na nechtoch herecky sa leskol lak. Opriem sa o zltu stenu, studenti a ucitelia odidu na kavu a cigaretu, opriem sa a pocitam psov za oknom, jem croissant s kakaom a ked to vsetko skonci, je noc, filmy, lebo nam zapojili televizor, po filmoch tma a balkon, tu fuka, neustale fuka

  • 11. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 604x
  • 10
Balkansky aprilovy dazd

Anna Strachan

Balkansky aprilovy dazd

Prebudila som sa a nieco povedala. A potom opat nieco ine. Docitala som clanok o Antarktide, o ladovcoch hrubych kilometre, o laske, ked niekto spadne do vody a rychlo, velmi rychlo sa utopi. Kracala som sama hore kopcom, s ciapkou, so salom okolo krku, prudky vietor, dazd, pastieri a ich zvierata na poli, zajace v klietkach. Chlipala som slepaciu polievku, tie veci na kopkach, kecup ako symbol cervenej, casopis s bulharskymi recenziami knih Orhana Pamuka. Precitat si, kym sa pojde do Istanbulu. Alebo nie, vobec nie.

  • 1. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 299x
  • 5
Once

Anna Strachan

Once

Ked sa opytaju, co sme tu robili, poviem, ze sme postavali na balkone, opierali sa o hocico, fajcili cigarety Golden Gate, na umyvadle bola polozena plechovka s pivom a v pracke sa pralo tmave pradlo. Vtedy vecer, vtedy, ked sa zotmelo a na parkovisku stala skupinka studentov s napojmi v rukach, prichadzali auta a takmer vo vsetkych oknach sa svietilo, prezliekanie, uteraky, dlhe vlasy bez sponiek a objatia za zltymi zavesmi, bolo toho vela, vrany lietali nizko nad zemou, aspon sest psov v ten vecer a Turek, ktory na mape ukazoval, kadial vedu cesty do Passau.

  • 29. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 715x
  • 9
reklama
Milosti

Anna Strachan

Milosti

Po teplom dni studeny, plny vetra a lietajucich mikrotenovych sackov, bolesti v bruchu, krce, podrastli mi vlasy, zapli sme ohrievac, poriadne zatvorili balkon, lezim v posteli a pijem caj, niekedy vstanem a idem na zachod, na stole zehlicka, ruzova ziletka, vo vyske mojich oci tri obrazky skotskeho pobrezia.

  • 22. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 453x
  • 4
Robime to i ono

Anna Strachan

Robime to i ono

Mama telefonovala, take slova, ze za mnou plakala, ale uz si zvykla. Niekedy si ich predstavujem, co robia, kam chodia, ci piju bylinkove caje a pecu chlieb z otrub, to ked sa im chce, ked maju chut. Niekedy tak stojim uprostred pola za mestom a pozeram sa smerom domov, prejde okolo mna pastier s kozou, nieco si zabrble, nepozrie na mna, obide ma, chodime do skoly a zo skoly, dnes na stanici, pri trznici, vybrala som si tam vodu z chladiaceho boxu a blizili sa mraky, Malwa odpisovala odchody vlakov, Plovdiv, Ruse, Varna, Sofia

  • 20. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 408x
  • 10
Pastelky

Anna Strachan

Pastelky

Po tom jogurte mi bolo zle. Ze som pila vodu, aby som nevracala. A mala som pekny vecer. S knizkou Ostrov, muz v Grecku, Grecko teraz blizko, skoro na dotyk. Muz hovoril, ze plaval v Grecku v svetlomodrej vode, ze sa prechadzal po prasnych cestach a kozy sa pasli na suchych lukach s kamenmi, ze jedol paradajky a v novinach pisali o Srbsku, ze je tam dedina, kde ziju len dvaja ludia. A vlak tam vzdy stoji, vlak z Belehradu do Skopje. Aj nad tym rozmyslam, nad Skopje, aj nad Tureckom.

  • 15. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 491x
  • 7
Odtialto

Anna Strachan

Odtialto

Niesla som v naruci kvet v kvetinaci, cyklamen, ano vela cyklamenu, prave vtedy bola na semaforoch cervena, stal tam dedo so svojim vnukom, motory aut a akoby pokrkvana obloha. Nad Balkanom zapada slnko, tmavi muzi si rozopinaju kosele, bary a bary, taky vecer.

  • 13. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 362x
  • 7
*

Anna Strachan

*

Sedi pri mne peroxidova Bulharka a nadava na pc. Usmievam sa. A kazdy den vidim tulave zvierata, vela tulavych zvierat. A kone a v Sofii na stanici mala macka chytala holuby. Z letiska na zeleznicnu stanicu na taxiku. Panelaky a kvety v celofane. A sex shopy. Balkanska hudba a zafajceny taxik. Tak bolo. Tak je. Uvidime.

  • 10. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 893x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu