reklama

Chystať sa na koktailový večer

Kúpila som si kávu tri v jednom, prichádzala búrka, listy na gaštanoch šuchotali, padali na zem. Zmrzlinár v bielej čiapke pod gaštanom musel odniesť plastové stoličky do bezpečia, zatesniť dvere, v obchode rozsvietili neónky. Bola som rada. Tomu všetkému. Správam z Dublinu. Po stopách Jamesa Joycea.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

Ostrihala som si nechty, obliekla čierne pančuchy. Do bielych topánok, teraz večer pod slnečníky do prerobeného hotela, dámy v elegantnom, dámy, čo prídu z plavárne, tie uteráky v taškách im možno začnú hniť.

19:19, o pol ôsmej mám byť tam, v peňaženke peniaze, na stoloch obrusy, ktoré by vietor možno chcel odfúknuť, alebo nič, celkom nič, len sklená fľaška so slamkou, to budem piť, rozprávanie o plánoch, o Váhu, čo tečie tak blízko.

Dva filmy tak akurát, nič extra. Skúška života + Jeseň v New Yorku, k žehleniu, k boľavému bruchu z asipokazeného jogurtu, ležala som na stole, vankúš pod hlavou, ovládač v ruke, len popcorn, len cola, Američanka, klišé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stôl bol od žehlenia príjemne teplý, Charlotte cituje Emily Dickinsonovú, New York s vianočným stromčekom, New York so snehom a bielymi vtákmi nad vodou, New York s listami, kde tancujeme, kde prší a my cupkáme s bodkovanými dáždnikmi, prázdne peňaženky, plné zápisníky, okuliare, laptop, zaznamenať, zaznamenať, nikdy nezabudnúť nabíjačku na baterky do fotoaparátu.

Charlotte zomrela a mne žalúdočné bolesti prešli. Mamička povedala, najedz sa, Anya (tak mi vraví, tak, tak), zjedla som krikľavú papriku a paradajky a rožok a vypila som túto kávu.

Píšem to aj pre teba, majlav. Dubliners.

Zamknem dvere, zatvorím okná, utíšim psa, klopkanie topánok, sukňa a pančuchy, nie šaty Meg Ryan včera vo filme, nie cigareta, to len s tebou, to len tak, keď v noci vstaneme a okúpeme sa v teplej vode, v takej, čo ľudia vravia je skvelá a ja znej vyletím a sedím v uteráku na brehu, nikoho nezvádzať, s nikým neflirtovať, len s tebou, len s tebou, viem to najlepšie, dar LEN pre teba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mama telefonuje, vibruje mobil, kde som, kde sa motám, idem, mamička, idem, pukám, praskám do vetra bubliny, americké žuvačky, žiť pre toto, pre toto, toto.

(Asi na ten ples v zime pôjdem, do kabelky xxl skryjem portské víno a vypijeme ho v snehu, pod mesiacom, v tme, mráz. Moje šaty, šaty, takéto chcem. Ale zima je ešte ďaleko, ďaleko. Ajlavju.)

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu