reklama

Robime to i ono

Mama telefonovala, take slova, ze za mnou plakala, ale uz si zvykla. Niekedy si ich predstavujem, co robia, kam chodia, ci piju bylinkove caje a pecu chlieb z otrub, to ked sa im chce, ked maju chut. Niekedy tak stojim uprostred pola za mestom a pozeram sa smerom domov, prejde okolo mna pastier s kozou, nieco si zabrble, nepozrie na mna, obide ma, chodime do skoly a zo skoly, dnes na stanici, pri trznici, vybrala som si tam vodu z chladiaceho boxu a blizili sa mraky, Malwa odpisovala odchody vlakov, Plovdiv, Ruse, Varna, Sofia

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

a z prachu boleli oci, stipanie, aj zo zltych taxikov, tie dobre pocity, ked som videla cervene sandale bez opatkov a povedala som si, ze nie, dnes nie, dnes ich naspat polozim do skatule a necham ich niekomu inemu, tie dobre pocity, ked sme utekali cez stvorprudovu cestu a nad oranzovymi bytovkami sa blyskalo, odfuklo mi oranzovy sal a voda bola tazka,

Malwa mi hovorila o lete v roku dvetisicnieco, ze kazde rano sedela na balkone a pila kavu, ze pocuvala more a Sozopol, jej milovane mesto,

utekali sme pred burkou okolo rozkvitnutych jabloni, let bielych lupienkov, odomkla som dvere a pozbierala som vyvesene tricka, napisala som jednu spravu, z chladnicky si vybrala vodu a hodinu som sa pozerala na blesky, vasnive tvrde blesky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som taka, ze vsade zbieram kvitnuce rastliny. Teraz mame chryzantemu a tie fialove kvety z trhu, kupili sme ich v nedelu cestou z pravoslavneho kostola, magickost, vznesenost, zadymenost, drevena dlazka pokvapkana voskom, veriaci so stihlymi svieckami, dotykali sa ikon a navzajom si bozkavali ruky, pop sa ma pytal: kak se kazvas ? a ja, ze Anna a jeho phlad, ze dobre, ze moze byt a vlozil mi do ust Corpus Christi, potom mi niekto utrel usta a niekto mi stupil na nohu, kadidlo, spevy a tie stare zeny trpiace chronickymi ochoreniami chrbtice.

Casto sedim s vylozenymi nohami smerom k slnku. Nenosim nausnice, bez nich sa teraz citim cista. Ze ma nieco cisti, vlastne ani neviem, co to je, co to znamena. 

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu