reklama

Balkansky aprilovy dazd

Prebudila som sa a nieco povedala. A potom opat nieco ine. Docitala som clanok o Antarktide, o ladovcoch hrubych kilometre, o laske, ked niekto spadne do vody a rychlo, velmi rychlo sa utopi. Kracala som sama hore kopcom, s ciapkou, so salom okolo krku, prudky vietor, dazd, pastieri a ich zvierata na poli, zajace v klietkach. Chlipala som slepaciu polievku, tie veci na kopkach, kecup ako symbol cervenej, casopis s bulharskymi recenziami knih Orhana Pamuka. Precitat si, kym sa pojde do Istanbulu. Alebo nie, vobec nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

V noci som jedla nanuk, zaplatila som zan, vysla som do dazda a zmokli mi nohy. Neviem, co som chcela, asi byt skromna, ked prsi, mozno si ponorit nohy do mlaky, odplut si do nej, bubliny v bublinach. Mozno som chcela , aby sa ten vratnik opat zastavil a opat sa usmial, aby sa pozdravil polsky a vypol televizor. Aby sme tam stali a ako sprosti sa na seba usmievali. Aby bolo dobre, vo vnutri, takto, prezit skromnost a mokre vlasy.

Prebudila som sa a nieco povedala. Ze nevyslo slnko, ale to vobec nevadi. Ze mi zmenili identitu a som "Ana Vlachova", ze ten docent stal na konci chodby a kyval nam, ze v televizore v supermarkete skriekali cajky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V dazdi sa nieco meni, pohyby ladovcov hrubych kilometre.

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu