reklama

Máj

Teraz by bolo treba napísať o tom, čo cítim. Hovoriť to priamo a čisto. O hudbe z Paríža, o akejsi podobe lásky, o tom Moldavcovi, s ktorým som fajčila na balkóne, on držal v ruke fľašku piva a hovoril o tej krajine, o jazykoch, o tom, že bude z neho pravoslávny pop. Povedať o tom, čo sa tam mohlo stať, o mastike, o Balkáne, o jeho ohni, hovoriť o tom, že niečo v jeho duši horí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Vstali sme a odišli. Moje nohavice bez škvŕn, škatuľka cigariet a peňaženka. A bolesť hlavy z horúčavy. Lebo je takto a treba piť, na tie biele lehátka na kúpalisku sa len pozerať, aj na slnečníky, pod ktorými polonahé deti kopú do lopty.

Pustila som si francúzsku hudbu. Harmonika, strunové nástroje a potlesk. Niekoho ruky. Niekoho rytmus. Sadla som si na posteľ a porozhadzované uteráky, fotky na parapete s bielymi rámikmi. A hrubé knihy, ktoré treba prečítať. A pochopiť ich.

Napísali, že to dieťa, čo je ešte v bruchu, bude Ela podľa Eliáša. Iní sa pýtali, kedy začnem písať básne a ja som povedala, že nikdy. Kypí polievka a vonia v nej zelenina, tá francúzska hudba stále znie a on má v svojej hlavé slová ako chromozómy a ja mám v sebe meno, meno Blaga Dimitrova. Tá spisovateľka, tá žena, čo má zvláštne ústa a je pre ňu dôležitý okamih.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V noci svieti displej na telefóne, keď od neho chodia správy. Píše ich neskoro, keď už nestojí pod studenou sprchou a neje studené paradajky z chladničky. Píše vtedy, keď už to ich malé mesto spí, na kopci svieti hrad a po múroch utekajú veveričky. Spod periny mu trčia dlhé nohy a svetlo mesiaca k nemu neprenikne. To tie rolety, stiahnuté rolety. Často píše o bývaní. O priestoroch a minimalizme. O fotografiách a deťoch, čo lezú s podbradníkmi po podlahe, žujú plastové hračky a žabky svojej matky kúpené v Kalifornii. Tam bol vtedy biely piesok a fúkal silný vietor. Bol marec a boli výpredaje. Lacné surfy, lacné tričká značky Roxy, lacná potápačská výstroj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Tí, čo tam prišli pred Moldavcami, chceli sex. A nie hocijaký. Prišli tam, aby si odniesli dary horúcej jari, dary májových nocí. A potom, keď nič nedostali, zmizli rýchlo ako potkany. O polnoci som nemohla spať, prehadzovanie, nepohodlné telo, bzučiace myšlienky. A ráno hodina poľštiny v bulharskom Šumene, taká pekná, taká vzrušujúca. Nové slová. Latarnia morska . Maják. Suszarka. Fén.

Stála som na balkóne a videla som blesky, blesky bez akýchkoľvek zvukov. 

 29.5.08

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu