reklama

Home, home

Čistota, možno čistota, keď idem o piatej ráno po mentolový krém, aby som si natrela štípance, obzrela si cez okno nový deň, skúsila ho rukou, o piatej je sivo, hory v hmle, les v hmle, biele lekná na tej vode. Prejdem sa po dome polonahá, bzučí len chladnička, tikajú hodiny, zoberiem si do postele hŕbku časopisov a jednu knihu, mysliac si, že už nezaspím. Ale zaspím a sníva sa mi o lese v zime, o tme, o vlaku. Zobudí ma otvorený oblok, ich hlasy, ich čaj v šálkach, zvuk, keď D. spadne z postele a začne sa smiať. Do Anglicka napíšeme, že tu už nie sú tí malí, včera mali rozlúčkový deň, boli sme pri vode, vlny, vietor, blížiace sa búrky a tí malí s nafúkanými rukávmi skákali vo vode, ponárali sa do vody, triasli sa od zimy, fialové ústa. S mamou sme ich zabalili do uterákov a prikázali im sedieť na brehu, jedli piškóty a pili vodu s bazovým sirupom, postavili priehrady, zašpinili si nohy, namočili vlasy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)

Cesta späť cez malý les, v blate stopy divých svíň, rovná cesta s odbočkami. Rozhovory v aute, aby nezaspali. Aby ešte jedli biele grilované klobásy o dve hodiny neskôr, aby rozliali čaj, trhali biele rožky, aby sa usmievali, naprávali si tričká.

S mamou vlastne len pijeme kávu, pijeme kávu, keď prší. Ja si pustím Annu Ternheim,  

anna
anna 

 mama prezlečie O. obliečky, kým začne pracovať, tridsať minút si číta. Ja odídem, na ulici stretnem otca s novinami a stanom pod pazuchou, poviem mu, že si idem dať ostrihať vlasy, kráčam v modrom svetri po betóne a potichu si hmkám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

On vyjde po strmých schodoch na povalu, na šnúry rozprestrie vlhký stan. Stan z hôr, stan, na ktorý kvapkala voda z kríkov čučoriedok.

V kaderníctve si prečítam rozhovor so speváčkou Lou Rhodes, na obrázku má na sebe tričko s nápisom I love Trees, na stoličkách vedľa mňa sedia staršie ženy, trvalá, farbenie, melír, strihanie, lebo pohreb, na okne v kaderníctve visí silónová záclona, v rádiu spieva Lenka Filipová. Toto kaderníctvo, kde sa neobjednáva dopredu, nijaké termíny v diároch, len prídem, sadnem si na stoličku a čakám, postaršie ženy a ich tiché rozhovory kde-kto-kedy-ako-s kým-a dokonca-a nevrav, potom si myslia, že ich pustím pred seba, lebo som mladá a trpezlivá a mám všetok čas sveta, ale ja tak neurobím, modrý sveter si zavesím na vešiak práve vtedy, keď som na rade, kaderníčka mi umýva vlasy, kaderníčka vonia mätou a zázvorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O jedenástej zaplatím 165.-Sk, pozriem sa do zrkadla, zapnem si sveter, nemám dáždnik, len tak kráčam v daždi, len tak si očami fotím malé obrázky, list prilepený na mojej topánke, zmrzlina v pohári zo skla v cukrárni, dieťa, čo nemá pršiplášť a plače od zimy.

Kým sa vrátia nové vlny dažďa, stihnem zo záhrady odtrhnúť kôpor, donesiem cibuľu, vyzlečiem si mokré oblečenie a vysuším si vlasy. Vtedy si všímam, ako ma má mama rada, je to dobré a je to tak. Do zástrčky strčím šnúru, žehličku zapnem na maximum, otvorím okno, žehlím nohavice a kým príde večer, pozriem si niekoľko filmov. Potom idem do obchodu a rozmýšľam o tých filmoch, kúpim chlieb a čaj, spolu večeriame, pozorujem zrazenú vodu na čiernych olivách. O. mi berie z rýb kapustu, dnes mu to dovolím, dnes je život taký plynulý a hlboký. V daždi sa cítim tak čisto ako vysoko v horách, v daždi mi je dobre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 ...

obrázok: tu

P.S.: Streda, 20:25, ČT2, Káva a cigarety

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu