reklama

Na sever

Chceli by sme písať o tom, čo sme robili o takomto čase minulý rok. Zobrať si do ruky ceruzku, sadnúť si na gauč, piť čaj a počúvať ako vŕzgajú podlahy nad našou hlavou. Ako tam tí otcovi jedia klobásy s horčicou, pijú víno a potom vyjdú pred tento dom, odfotia sa, niektorí si zapnú vetrovky, dajú si na hlavy kapucne a odídu. Napríklad tá žena, čo išla až tam, kde je možno už sneh. Tam má svoju izbu, svoj paplón, svoju lampu, svoju pyžamu a termosku s horúcou kávou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Ja som sa na ňu pozrela cez okno, aj na tie stromya sivú oblohu, povedala som si, že dnes sa nič nedá, že to je všetkonanič. A zapla som si film Hudba pre svadby a pohreby , taký švédsky,taký tichý, pršalo a dážď som počula všade, hoci som ho nevidela. Prifilme som si spomenula na minuloročné Švédsko, na západ slnka v lietadle,na navigačný systém GPS, ako som v tej malej škatuľke sledovala našutrasu, naše malé lietadlo. Z okien lietadla sme videli svetlá na ostrovochv mori, videli sme tých, čo sedeli pred nami, videli sme ako si obžúvalinechty a čítali paperbacky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povedala som to aj M., o tej ceste, o tejseverskej, spýtala som sa, či si spomína presne na to, na mäkký matracv bielej posteli, na ráno, keď sme pili kávu a krájali ten ich sladkýchlieb, ako sme sa vybrali úzkymi cestičkami cez lesy na pobrežie, či si pamätálabute, maják, šišky, machy, štíhlych bežcov a tie lavičky z dreva,na ktorých sme sedeli a bolo nám najlepšie na svete. 

swe
swe 

Kvôli Švédsku a jeseni som si tu vytvorila tentozelený priestor so švédskymi kačkami. Sú ozaj švédske, netreba pochybovať.Ľudia si ich tam, na tom chodníku v meste nevšímali a my sme okolonich pobehovali a skúšali ich pohladkať, dotknúť sa ich zobákov, pozrieťsa im do očí. Bolo to smiešne, dotknúť sa kačiek sa nepodarilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmeniť tento priestor mi napadlo včera, keď sme sipozreli výstavu španielskych fotografov, z knižnice sme doniesli knihya pomaly sme šli domov motajúc sa. Napadlo mi, že mi teraz nie je takmäkko, tak ako v tých prúžkovaných perinách, že teraz je akoby všetkovonku, všetko, o čom premýšľam sú vonkajšie priestory, hoci ja som vovnútri.

Včera som videlana ceste popraskané gaštany, niektoré deti ich zbierali, iné nie. Ja som jedentaký gaštan zdvihla a dala M. nech ho má navždy, nech ho nikdy nestratí.

Písať sa nám nechce, ceruzka je aj tak tupá a toznervózňuje, hoci gauč je dobrý, gauče sú vždy dobré. Urobím si kúpanie, tak si poviem, voňavé kúpanie,napríklad olivy, hmly, ktoré sa plazia po zemi, dažďová voda, ktorá kvapká nakvetináč na okne. A oblečiem si iné oblečenie, také akurát na dnešok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chceme tu vytvoriť miesto pre šepot.

bonus:

lesy, ryby, vietor

Iceland

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu