reklama

Exotic Bird

Sedíme unavení ako párik mladistvých nezbedníkov, dvíhame ruky, zacláňame nimi popoludňajšie svetlo prichádzajúce od okna, vlaky vystriedali izby so všetkým, čo potrebujeme, karafa s vodou, suché kvety vo váze, drevo v košoch pri kachľových peciach, deky prikrývajú nahé kolená, deky, pod ktorými si nezbedníci šepkajú tajomstvá, ukladajú si na bruchá cínových vojačikov alebo labute poskladané z papiera. Čakala som na večer, tma, február, takmer jar, kvetované šaty, v ktorých chcem ujsť na juh Talianska, po večeroch popíjať víno a sledovať modré more; čakala som, že si sadneme, pohodlne sa usadíme pod lampu zavesenú na šnúrke a prečítame si niečo z obrázkovej encyklopédie s rybárikom riečnym na obálke, že si posilníme pamäť, no tak, povedzme si o rozprávkach, ktoré sme si čítali, chcem hovoriť o letách, keď sme sa ráno so sestrami zobudili, sadli si na postele a rozprávali si, o čom je piaty a šiesty a ôsmy diel Slávnej päťky. Neviem, či som to sestrám vtedy povedala, ale najviac sa mi páčil diel o lyžovačke, sneh a zvlné kopce Cornwallu, pes Timothy, ktorý sa v inej časti takmer zadusí golfovou loptičkou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Rybárika riečneho by mi mohol M. poskladať z farebného papiera, zavesila by som si ho na dlhú retiazku a nosila ju celé leto, k modrým šatám a k žltým tričkám, ozdoba k Taliansku, k Sarajevu, k Ohridskému jazeru a po lete by som vyblednutého vtáčika odložila do krabičky a povedala si, že je po lete, že je po tom všetkom a teraz začína nová etapa nášho života, poskladaj mi niečo nové, napríklad sokola, potrebujem byť silná a nebojácna, potrebujem mať nadhľad. Tak by som sa pozerala ako skladá nového vtáka, ako mu z bieleho papiera vyrába krídla a od samej lásky by som mu na koleno napísala svoje meno, maj ma stále pri sebe a daj vedieť, keď ti voda moje meno zmyje z kože, sadnem si k tebe, odtiahnem záclony, otvorím okno a budem ti na kolená opäť písať svoje mená, maľovať svoje tváre, veľa svojich mien, množstvo mojich podôb.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedeli sme pri oranžových lampiónoch a mysleli na krajiny, v ktorých rastú kaktusy ako v okolitých lesoch mach, či by sa nám tak páčilo žiť, odviesť sa v aute s CD prehrávačom na polopúšť a potom v noci, ležiac na kapote, počúvať Caro Emerald, klopkať opätkom topánky do rytmu hudby a vyhadzovať do vzduchu, smerom k čiernej oblohe, klobúk s vejúcou stužkou. Ale veď áno, páčilo by sa nám to, to by bolo pestrosti, naznačené farby v tmavej tme, vyprahnutá zem, kanistre s benzínom, voda a pomaranče v kufri auta.

V kostole, keď sa mi od chladu parí z úst a moju tvár lemuje kožušina, si ešte raz predstavujem seba v krajinách kaktusov, stužky na klobúkoch akoby poletovali týmto chladom, akoby ich boli húfy, húfy stužiek pod gotickými oknami a freskami a je tu aj Jaroslav Seifert, jeho výhľad z okna kaviarne Slávia, mráz tam ako mráz tu, korzo, po ktorom sa chodili prechádzať bratia Čapkovci aj keď snežilo, prechádzali sa popri rieke, ich farebné šále, žlté rukavice, bambusové paličky a boli nápadní, museli byť nápadní v stredouerópskom meste a v bielom snehu. Žltá farba ich rukavíc mi svieti do očí, svieti ako sviečky na oltári, ako oči M. v tme, keď mu chcem povedať, aby si to predstavil, sme exotickí vtáci z papiera a namiesto očí mamé miniatúrne citróny, môžeme lietať a myslieť na čokoľvek, môžeme sedieť na kapote auta, hoci je február, môžeme sa pozerať na oblohu papierovo krehkí, môžeme hľadieť do diaľky šťavnatými citrusovými očami. Veď to je šťastie, M., mne sa zdá, že je to šťastie.

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu