reklama

Cukrovar

Skautky priniesli oranžový šampón - ten, ktorý si požičali, usmievavé, pekné, učia sa lietať na padáku a ja som až doteraz počúvala ich rozmnožujúce sa zážitky, ich prvé technológie; vo vzduchu ešte chvíľu cítiť ten guláš, majoránku a bravčové mäso, cítim guláš - večeru skautov. Na našich schodoch je veľa párov ich topánok, jeden chlapec má oblečené farebné tričko s veľkými nádhernými pruhmi, pruhy ako žuvačky, farebné pruhy ako fixky, mlčiace dievča sa hrá so svojou modrou čelenkou, koľko nás je dnes v tomto dome? Koľko skokanov do háklivej diaľky? Možno by sa mi chcelo porátať všetky topánky a všetky ponožky odvádzajúce pot a napraviť všetky manžety na oblečení v tomto dome a vyjsť von, aby som sa odchýlila a pokrčila vzduch a vyplákala vzduch a bezhlavo sa zamilovala do ostnatého mrázu, bola by som v ňom pytliakom, možno by som teraz chcela od teba odskakovať ako pes od ohňa, brechať do teba, milovať ťa, ach, tak milovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu
(zdroj: http://flickr.com/photos/marmaz/176590559/)

Mama piekla koláče s jabĺčkami, pre nás, aj pre skautov, ráno sme šiesti obyvatelia domu s číslom šesť volili pravicu a potom kúpili ústnu vodu a noviny, krúžkovala som poslancov za pôvabnou plentou a v obchode sme sa dotýkali záclon a diek, jedna je na mojej posteli a dozelena je stotožnená s dozelena pravdivými kvetmi šesťdesiatych rokov na mojich obliečkach, v pekárni sme kúpili dva chleby a ten tmavohnedý mi spadol na zem, noačo, šmykol sa mi, lebo som mala rukavice a vy ste sa mi smiali, aj ty by si sa smial. Namyslene som držala chlebík, najradšej by som ho napadla svojim neovládaným zhrýzaním, ale len som ho držala a vychytala som všetku zimu, všetko teplo z chleba sa stratilo v jasnosti námrazy na spadnutých listoch, bol to jasot zmrznutého, chápeš, čipka, lem, hodvábna stužka, zbadal by si to nesolventné čaro, plnoletú zasnenosť, chápeš, obyčajná sobota a ty by si mal zabalené tušenie, ktoré by zdrvilo problém, pochopil by si ho a rozotrel ho, mal by si, čo si neočakával. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nezobrala som si čiapku, už ráno nie a vytvorila sa nezhoda medzi mnou a dňom, kašlem a mám zamatový hlas, zastretý, prírodne prefajčený akousi chorobou, ktorú si tabletkami a kvapkami proti kašľu liečim sama a navyše mám aj šatku z Indie omotanú okolo hrdla, aj na hrudi - moje malé priedušky, mám ju všade, kde sa dá. Skauti sú ticho, nepočuť ich chodidlá trejúce sa o studenú dlážku, nepočuť šuchotanie ich spacákov ani prúd vody, ktorou si chlapec v pruhovanom tričku poriadne čistí zuby, doľava a doprava, hore a dole, krásna sklovina, a možno má aj takú pozoruhodnú zubnú kefku, možno sa cíti tak bytostne ako ja, keď som zbadala na veľkých stromoch veľké hviezdy a malé žltobiele svetielka a myslela som si, že tamtí v rádiu sú trápni, lebo nevedia, kedy začína advent a ich advent je o pekných sviečkach a o škorici a o stužkách na adventnom venci, ktorý si tamtá moderátorka urobí podľa nejakého časopisu. Chlapec si snáď čistí zuby a potom sa pozrie z okna na našu ulicu a bude vidieť nový mráz a nový mesiac a napadne ho, že naši susedia sú penzisti, lebo v žiadnom okne sa nesvieti, už sa spí, aj náš pes spí v búde, ktorá sa mu dnes mala zatepliť, potom chlapec zalezie ako myš do svojej diery, zazipsuje sa v spacáku a bude sa tešiť na zajtrajšie lietanie, namýšľam si, že počujem jasot v jeho duši, keď zaspáva a možno niekde na Mestskom úrade rátajú hlasovacie lístky a pijú kávu a my zajtra budeme vedieť stopercentné meno primátora a chlapec na to nemyslí, ani ja už nie, len koláčiky, mamine, najlepšie, tak sa syp vo mne ako postrúhaný kokos, si ako pocit, ten pocit, keď stojím na kraji bazéna a pozerám sa. Modrá, farby, modrá, morská ryba, mráz, to ostrie žiletky, ach, ty, svieži cukrovar. 

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu