reklama

.in april.

O deviatej si oblečiem fialový sveter, mama si fénuje vlasy, Najstaršia píše prácu o Lužických Srboch v nemeckej politike, krpci išli do školy na bicykloch. Na obruse s veľkonočným motívom je múka a droždie, mama si to nachystala, na obed bude niečo sladké.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu
(zdroj: hulvát fotil)

Povetrie má svätožiary, čierna hlina tiež, vrčí Avia a vtáky.Povedzme, že mi je zima na ruky. Vyšla som do záhrady, utrela si lavičkua stôl, pes chrúme kosti.

Ukladám na kôpky svoje pocity, cítiť prádlo, puky na stromoch majú svojráz. V Olomouci sme skúmali terén, čúrali sme v Delvite, kúpila somsi dva časopisy. Máme jarné prázdniny, okolo prsta si obtáčam bezchybnúpriestranosť apríla, mama ráno vravela, že poobede budeme sadiť cibuľua nejaké kvety.

Rodinní príslušníci sú preč, som sama v tejto záhrade, v jejlesklej rose, ťahá mi na členky. Premýšľam o živote, roľníkocha farbe pivónií. Vrabec pristal na tráve a poskakuje po nej. Neďaleko kvitnú modré kvety, po kolese fúrika lezúmravce, dôchodcovia v červených vetrovkách frčia na svoje záhrady, v košíkoch bicyklov majú semiačka a ujček s plešinou plavého psíka. Zveľaďujú, milujú pôdu, to treba, to sa oplatí, urodený perašína mrkvička, zelené cukety, sladké tekvice.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj stará mama tak. Včera na záhradke strávila celý deň prípravou zeme na novýzačiatok. Má v zemi oporu, v bedničkách jablká a zemiaky.

Niekedy tam prídem, do tej záhradníckejobce a dostanem ríbezle s cukrom alebo hrušku. Chatka je na úplnom kopci, niekedy sa okolo pasú krvya obserú chodník. Ako v Rakúsku. Všade sú kravy, ich torty, drevené domy s muškátmi,v kúpeľných mestách moslimovia. Aj tak sa mi to páči. Mám v tomoporu.

Mohla som si obuť gumenné čižmy, prežívať village look. Mačka pitvá dážďovku, absolútne sa mi to nezdámorbídne. Čítam si o púpave, pozerám si Picassove obrázky, páči sa mi Ateliér so sadrovou hlavou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Letí lietadlo, o drevený plot sú opreté hrable a krhla. Tentoornamentálny výlet po našom pozemku vo mne evokuje zapálenie pre spomienky.Lietadlo mi pripomína leto pred pár rokmi, keď sme so sestramia batoleneckým bratom zbožňovali vodu a kúpanie sa všade. Čerešňarozptýlene rodila, sedeli sme na jej konároch a recitovali: prosíme mamu, poďme na Maru. Vodav Lipt. Mare bola zelená, studená a plná mäkkého blata, ale my smemodrí vo farebných plavkách plávali s chuťou vpred.

V porovnaní s poetickosťou kradmej jari ja len koktám. Ale jar miplní sny, tára o kožuchoch, do ktorých ma zabalí a ja počúvam,blahosklonne sa pozerám na prádlo, na štipce, všetko je stručné, plnénepremokavých svetov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcem, aby prišla poštárka a priniesla mi nejakú poštu. Minulý týždeňsom našla v schránke pohľadnicu s portugalskou pečiatkou.S portugalskými električkami a morom. S básničkou o Teju a neviem, kto mi ju poslal.Bolo to zdravo krásne, včelí plást. Bol to niekto milý, určite asi.

O desiatej sa trú listy tulipánov o seba. Magazín Forbes sa povaľuje po zemi. Žltá metlaopretá o omietku, škôlkari na prechádzke, ich rozkošné sople. Tulipány, ichláskavé, láskavo vražedné pohľady.

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu