reklama

Akurát dobre

Vymenila som si obliečky, aj sukňu som zmenila, okúpala som sa a aj požehlila. Oco+mama zajtra z Krakova vyletia na medovú desaťdňovú cestu, teraz si ukladajú do kufrov oblečenie, vážia kufre, kufre prichystané na lietanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Obrázok blogu
(zdroj: ja)

Mama + oco žijú spolu 24 rokov a stále sa ľúbia. Niekedy večer saprechádzajú, aj keď prší sa prechádzajú, zájdu do reštaurácie so sviečkami,čierne drevo, tlmené svetlo, objednajú si zeleninový šalát a pivo. Keď jeleto, sedíme v záhrade, poháre s vínom, ale ja mame vravím, že vínonechcem, že ma z neho bolí hlava, že chcem niečo iné, že mám radšej fernets tonicom, ukrajinskú vodku alebo kosher vodku, sedíme a hovorímeo Indočíne, o dni, ktorý bol, o starej mame, niekedy hovorímeveľa a zrazu nie, v dome blízko niekto zasvieti a stiahneroletu, rozprávajú a ja ich len počúvam, krútime v rukách pohárea nebo je na západe zafarbené tak ako akékoľvek odchody v duši,nostalgické a prežité, mačiatka už spia v náručí matky, je dobre, akoteraz - tráva je pokosená, pri jazierku rozkvitol krikľavoružový kvet, baza nadplotom ako sneh, robí pocit, umenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechám ich tam, nech sedia a idem dnu, pohár v ruke, vravia, že stále si taká, musíš sa separovať. Nohej, je to tak. Veď treba ísť, slnko ušlo, sliepky spia, mačky spia, plastové stoličkyu susedov sú opustené, za žalúziami tma.

.

Mama mne a Krpcovi venovala starosť:

Anna: muškáty + iné kvety

Ondrej: kosenie + pes + mačky

.

Ráno sa zobudím, počujem motor auta a lastovičky - vtedy som siistá, že bude slnečný a svieži deň. To znamená, že Krpec si musí vziaťráno do školy aj mikinu, nielen tričko, bola by mu zima. Včera rozprávalo Číne. Že jeho spolužiačka sa tam sťahuje a povedala mu, že tam môžekedykoľvek prísť. Aj so sestričkami.Tak sa tešíme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

.

Otvorím balkón, je tu dusno. Počítam mačky, počítam autá, napadne ma, že aký je to svet, aké kráľovstvo, kam siahajúbrehy jeho?

Tak hovorila žena vo filme . Tak sa mi to teraz hodilo povedať, napísať siniečo, ja neviem, pár slov, urobiť obrázok, zaznamenať hlasy detíz neďalekej špeciálnej školy, porátať ich kroky, namaľovať ponožkyv topánkach.

A ísť na trh a kúpiť v stánku obyvateľa Žitného ostrovaparadajky. A poobede si predstavovať, ako sa oco + mama vezú v auteďaleko za Glasgow, ako mama pije z fľašky vodu, aby ju nebolela hlava, akomá oco v ústach hašlerku a ukazuje prstom z okna.

.

Že je to celé mimoriadne. Tak mi je.

Anna Strachan

Anna Strachan

Bloger 
  • Počet článkov:  443
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Načo cestovať? Súmraky sú všade rovnaké.Vari cesty vytvárajú pocit slobody? Ja takýto pocit, Andrej, zažívam keď sa veziem električkou z Westbahnhofu do Schönbrunnu, a to oveľa intenzívnejšie ako niekto, kto cestuje z Viedne do Paríža. Lebo ak nespoznáš nadšenie z obyčajnej prechádzky Ringom, tak ho nenájdeš ani na konci sveta." Dragan Velikić Zoznam autorových rubrík:  familiarishoreodkazovanietripsvlnyBG365súkromnénezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu